Wednesday, December 23, 2009

Kisah Benar - Hantu

Kisah Benar - Hantu

Kawan aku pernah memberitahu tahu aku kalao korang suker berjalan mlm di Mesia menuju ke KL jgn singgah ke perhentian Pagoh biler dah lepas midnite. Menurutnyer banyak hal yg menakutkan terjadik di perhentian itu.

Dia ceritakan pernah terjadi pader pakcik dia punyer kawan. Waktu itu beliau memandu seorang diri pader waktu mlm untuk ke KL kerana ader urusan penting. Jam ditangan menunjukan pukol satu pagi...dia bercadang untuk berehat sebentar di Perhentian Pagoh. Setibanyer di saner dia memesan minuman dan duduk di hujung perhentian itu. Suasaner sunyi....tiader orang di situ melainkan dirinyer dan beberaper org penggerai yg sibuk berkemas di gerai masing masing. Sedang dia minum kupi, dia teraser nak terkencing. Lau berjalan dia menuju ke arah tandas.

Sedang dia berjalan, tetiber kedengaran suara tapak kaki manusia dibelakangnyer. Dia tidak menghiraukannyer keraner dia sangker ader org lain yg ingin ke tandas jugak.

Tup....tup....tup...tup..tup.....tup

Bunyik tapak kaki semakin kuat.....didengarnyer betul betul, seakan akan bunyik tapak kaki kuder. Bulu roma di tengkuk tetiber berdiri...dia dpt raserkan satu gugusan angin yg sejuk melepasi tengkuknyer. Hatinyer tak sedap..dia tahu nie mesti ader bender yg tak baik di belakangnyer. Mulutnyer kumat kamit membacer ayat ayat suci yg dia tahu. Dgn sepantas kilat dia menoleh kebelakang.

Alangkah terperanjatnyer dia melihat ader satu lembaga yg amat menggerunkan....kepaler manusia tapi badan kambing. Maternyer merah menyaler, ader darah mengalir keluar dari kelopak mater lembager yg bertubuh kambing itu. Dia menjadi gamam biler melihat lembaga itu merenung ke arahnyer.

"Se....se.....se.....seiaper kao?"

Lembaga itu merenung ke arahnyer sambil menjawab

>

>

>

"Satuk..dua tiga ampat!...........Dimana dia anak kambing saya, anak kambing saya yg makan daun palas. Di mana dia buah hati saya...buah hati saya bagai terlur dikupas"

Diikuti dgn muzik dan suara background..

"Oho oho ho Can Mali can (2x) can mali can ketiponggg payong"

No comments:

Post a Comment